Afbeelding 1

Stichting Meriah Bintang

Sinds medio 2013 onderhoudt de Jan Vink Stichting goede contacten met de stichting Meraih Bintang (Reach for the Stars), die werkzaam is in de plaats Pangandaran op West-Java, op ca 200 km van Yogyakarta. Deze stichting ondersteunt lokale onderwijs initiatieven. Er wordt onder andere aandacht geschonken aan tweetalig onderwijs (Indonesisch en Engels). Ook de jongeren uit de directe omgeving krijgen de mogelijkheid om Engelse les te volgen.
De stichting Meraih Bintang heeft een ambitieus project in voorbereiding. Het betreft de bouw in Pangandaran van een tehuis voor thuisloze meisjes en jongens, een zogenaamd Rumah bina budi (huis voor meisjes en jongens). De Jan Vink Stichting steunt dit initiatief met een flinke bijdrage.
Bezoek de website klik hier

Wilde Ganzen

Samenwerking met Wilde Ganzen.
Bedankt voor de mooie samenwerking in de afgelopen jaren.
In meerdere projecten van Jan Vink Stichting is samenwerking gevonden met Wilde Ganzen.
Er is sprake geweest van een vruchtbare koppeling van de doelen van Wilde Ganzen en die van Jan Vink Stichting.
We denken met positieve gevoelens hieraan terug.

Voedselbank

De Jan Vink Stichting voelt zich ook betrokken bij schrijnende situaties in eigen land en in de eigen gemeente. De Voedselbank was zeer te spreken over het aanbod tot samenwerking van de Jan Vink Stichting. Daartoe krijgen de klanten van de Voedselbank in Sint-Michielsgestel de gelegenheid om met een cheque inkopen te doen in de Jan Vink kringloopwinkel.

Elke klant van de Voedselbank krijgt een bepaald budget om in de kringloopwinkel te besteden. Op de kledingzolder kan bijvoorbeeld voor een klein budget bijna voor een heel seizoen aan goede en leuke kleding gevonden worden.

De klanten van de Voedselbank stellen dit zeer op prijs.

Aanvragen bijdragen

Onze vrijwilligers worden regelmatig benaderd met de vraag of de Jan Vink Stichting ook projecten in andere landen dan Indonesië ondersteunt. Hoewel de stichting in het verleden inderdaad projecten in Uganda en Gambia heeft gefinancierd, heeft de Jan Vink Stichting besloten om zich voortaan uitsluitend te concentreren op projecten die in Indonesië worden uitgevoerd.