Het verhaal van Mieke en Gonnie

Na een eerder bezoek aan Indonesië met haar man William (geboren in Jakarta) wilde Mieke, terug in Nederland, iets gaan doen, voor dit land en voor de kansarme kinderen. Maar wat?
"Wij kwamen in contact met pop koor Jukebox, William en ik zijn ons daar gaan aansluiten. En in deze tussentijd had ik ook kennis gemaakt met Theo en Nelie van der Heijden aan de AH kassa in Boxtel.
Wij hadden een klik…kansarme kinderen in Indonesië een kans geven. Theo informeerde mij over Jan Vink Stichting, liet ons hun werk zien……Eureka dit is het… dit wil ik doen. We kregen de kans om een benefiet optreden te gaan doen met Jukebox en een geldinzameling te houden, dit sloeg aan, een mooi bedrag werd opgehaald en deze aan Jan Vink Stichting geschonken.
Toen bood AH bood mij de kans om ook hier geld in te zamelen door een box te plaatsen in zijn supermarkt, met verzoek aan de klanten om lege flessenbonnen in de box te doneren voor kinderen in Indonesië.
Maar de grote drijfveer hier in Albert Heijn is Gonnie de Wild, collega kassière, die alles inzamelt wat er aan acties overblijft en deze weer aan de man brengt voor Indonesië.
Om de 2 jaar proberen wij dan een vakantie-werkbezoek in Indonesië aan één van de scholen te doen, en overhandigen alle contante donaties persoonlijk aan een vertegenwoordiger van de Jan Vink Stichting ter plaatse.
Wat wij verzamelen is gratis maar omdat moeite mag worden beloond vragen we steeds een kleine bijdrage voor de Jan Vink Stichting en als je collega Mieke hoort vertellen met haar enthousiasme en zeker foto’s  en filmpjes ziet dat zij de donaties overhandigd en de blije gezichten ziet, dan weet je dat het goed zit, dus….de cirkel is rond.
We sporen ook  iedereen aan om bruikbare spullen naar de Jan Vink kringloopwinkel in Sint-Michielsgestel te brengen.
Ook  hierbij onze dank aan onze collega’s van supermarkt AH De Jong, op de achtergrond, die ons ook veel steun geven."

Gonnie - Mieke en AH
Mieke bij school in Panggang